Kapitel 3 - What goes around, comes around

Regnet smattrar ner utanför fönstret. Det är inte så mycket folk på gatorna en tidig söndagsmorgon. Taxin rullar snabbt fram, gata efter gata och snart stannar den utanför mitt hus. Jag betalar och springer kvickt fram till dörren. Det är dödstyst i hela huset. Försiktigt tassar jag upp till mitt rum och stänger dörren tyst bakom mig. Med långsamma rörelser drar jag av mig klänningen som jag hittade ligga på tork i badrummet hemma hos Harry. Harry. Jag suckar och slänger klänningen i tvättkorgen och kryper sedan ner under täcket. Tankarna går hela tiden till natten innan. Jag och Harry. Harry och jag... Till slut vinner sömnen och jag sluter ögonen till ljudet av regn som smattrar mot fönsterrutan.

Harrys perspektiv

Jag vaknar av att det åskar ute och sneglar på klockan och ser att den börjar närma sig halv tolv. Jag vänder mig om för att väcka Alison, men det ligger ingen där. Jag sätter mig förvirrat upp och drar på mig lite kläder innan jag går ut till vardagsrummet. På soffan hittar jag Louis som sitter och spelar tv-spel.
"Hey mate!" utropar han när han ser mig och sätter spelet på paus. "How are you? Didn't see you much last night." Jag tittar på han i några sekunder innan jag vänder och går till badrummet.
"Oh well..." mumlar Louis och fortsätter spela. När jag kliver in i badrummet ser jag att klänningen är borta. Jag suckar och går långsamt tillbaka till Louis och slänger mig på soffan.
"Are you gonna tell me what's up or not?" frågar han med ett glatt flin och jag berättar, ända i från början. Hur jag såg en söt tjej sitta ensam i baren, till när jag vaknade på morgonen och såg att hon inte var där. Louis ser på mig och funderar en stund.
"I don't know why I did it! I should've said no. I really liked her, she was cool." säger jag och känner frustrationen växa inom mig.
"Just search her up on Twitter." föreslog Louis och slog ut med armarna. "Simple."
"Not simple." säger jag och skakar på huvudet. "I don't know her last name!" Ett leende sprider sig i Louis ansikte och han börjar skratta.
"It's not funny, mate!" ropar jag och slänger en kudde på honom.
"Alright, alright..." skrattar han och när han lugnat ner sig fortsätter han. "Did she tell you anything about herself?"
"Yeah, lots. Like her father works for SME, but I mean, there's a lot of people working there. She also said she has a horse, but not where it was stabled." säger jag och tänker efter en stund. "But wait a second..." Jag drar åt mig laptopen som ligger på bordet och loggar in på Twitter.
"What?" frågar Louis otåligt.
"She told me her friends names! What was it now again... Julia, Jenny...?" jag tänkte så hjärnan knakade. Fingrarna gled över tangentbordet.
"Somerset..." mumlade jag.
"Somerset?" säger Louis och tittar upp. "Erin?"
"Yes!" utropar jag och pekar mot honom. "How did you know?"
Jag skriver in hennes namn och klickar på den första som kommer upp, det måste vara hon.
"She's a model, I think. I've heard Eleanor talk about her." säger han och kommer fram och sätter sig bredvid mig och tittar på skärmen. Jag klickar på Erins följare och där ser jag hennes namn, aligordon. Jag går in på hennes profil och det som omedelbart drar till sig min uppmärksamhet är profilbilden och bakgrundsbilden. Båda två föreställer en stor, mörkbrun häst med svart man och en vacker tjej i ridkläder. Alison.
"She's pretty." nickar Louis gillande. "And read her bio."
I read it and smiled, it goes as follows:
- crazy girl from the united kingdom, huge animallover with a donkey looking horse named Herbert, have the three bestest friends in the entire world AND I happen to be working at a daycare center for children -


Alisons perspektiv 

Jag går ner till köket senare på eftermiddagen, när jag förväntar mig att varken min mor eller far ska vara där, men båda två sitter där och häller i sig kaffe.
"Hey honey." säger mamma och ler när hon ser mig. "How are you today?" 
"Great." säger jag och ler. Jag häller upp ett glas juice och slår mig ner bredvid min far. 
"How late did you get home last night?" frågar han och ser på mig. Jag sväljer hårt.
"Pretty late, I guess. I met up som friends from school." ljuger jag och tittar ner i bordet. 
"Alright." nickar han och återgår till att läsa tidningen. Jag äter snabbt upp min frukost och springer sen upp till mitt rum och tar en lång dusch. Jag skrubbar kroppen och lägger i hårinpackning och det tar säkert en timme innan jag kommer ut. Mobilen vibrerar och jag ser att jag har flera missade samtal från Joanna. Jag ringer upp henne och hon låter ivrig när hon svarar.
"What did you do last night?" frågar hon med en röst som säger att hon redan vet.
"What?!" utbrister jag. "How do you know?" 
"Seriously Ali." suckar hon sen, med ens allvarlig. "Check your Twitter." Jag loggar in och ser. Jag ser vad Joanna ser. 
"What the hell..." viskar jag i telefonen. "I'm screwed..."


Kommentarer
Postat av: Elin - turnthelightoff

Verkar väldigt bra hittills så fortsätt som du gör! (:

Lust att checka in min fanfic? bara på kapitel 5 just nu så du kan lätt läsa ikapp! (:
Kram!

2012-06-19 @ 11:28:32
URL: http://turnthelightof.blogg.se
Postat av: Elin

More updates!

2012-06-30 @ 20:15:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0