Kapitel 4 - Think Before You Act

Jag skakar på huvudet.
"Joanna, what am I gonna do? When my father sees this, he will KIILL me!" säger jag frustrerat och känner ångesten växa i magen.
"I don't know, Ali. I really want to help you, but first you gotta tell me what happend last night." säger hon och jag stirrar på bilderna på min skärm. Dem första föreställer mig och Harry lämna festen, hur kunde någon se oss? Det var mörkt ute och vi tog bakdörren. Dem andra är bara på mig, från tidigt imorse. Mitt hår är trassligt och kläderna sitter snett, jag ser precis ut som om jag spenderat natten hos någon. Och denne någon är Harry. I bakgrunden ser man hans lägenhetskomplex och bredvid bilden är det en mindre bild på mig och mina föräldrar från releasefesten igår kväll. Under bilden står det skrivet "Alison Gordon, daughter to well known producent Jack Gordon, was spotted outside heartthrob Harry Styles apartment early this morning. Last night she was attending an event for the boyband One Direction, which in Styles are one of the members." Jag sväljer och börjar långsamt berätta för Joanna vad som skett kvällen innan. Hon är tyst under tiden och när jag är klar kan jag nästan känna hur hon tänker på andra sidan telefonen.
"Starbucks on Circus Road? 30 minutes?" frågade hon istället.
"I'll be there."

Harrys perspektiv

Jag stirrar på bilderna Paul visar mig.
"These pictures are all over the internet, Harry." säger han bekymrat. "You can date whoever you want, but Jack Gordon is an important man in this business, especially for you boys." Han gav mig och dem andra killarna en blick. Det blev tyst en lång stund.
"We're not dating." Det var allt jag fick ur mig.
"No, but she was there and I don't think her dad will be happy when he finds out." säger Paul och suckar högt. Jag tittar ner i golvet och tar ett djupt andetag. Det var inte så här jag ville att det skulle bli.
"I can't help that I'm attracted to girls! Don't let them in to important events if you don't want this to happen." säger jag i ett försök att skämta, Paul rör inte en min. Inte ens Niall skrattar.
"You have to keep your hormons in place and get your priorities straight." säger han och stormar ut ur rummet. Hela min kropp känns som spagetti och jag känner illamåendet komma. Det sista jag ville var att göra Paul arg, men nu hade jag tydligen lyckats. Liam kommer fram och sätter sig bredvid mig.
"Don't worry, mate. He'll calm down." säger han och lägger en arm runt mina axlar. De andra nickar uppmuntrande.
"When the press asks, just say she was a fan or something." säger Zayn i ett försök att muntra upp mig.
"Well, she was at the event last night." säger Louis.
"So? She can be a fan anyways." säger Zayn. Jag hade inte berättat för dem andra vad som hänt igår. De visste inte att jag inte kunde släppa den här tjejen, för det var exakt vad jag skulle behöva göra om jag sa så.
"I can't say that." säger jag och skakar på huvudet. "She was the coolest girl, honestly, and so funny and beautiful."
"In that case, my idea was really bad." säger Zayn och flinar.
"Have you talked to her today?" frågar Niall. Jag skakar på huvudet.
"No, I followed her on Twitter. I hope she'll notice it soon enough."
Killarna nickar bara och blir tysta en stund.
"Even though Paul might be against it, you know that we got your back, mate." säger Louis till slut och jag ler tacksamt och tackar min lyckliga stjärna för att ha så bra vänner.

Alisons perspektiv

När jag slinker in på Starbucks en stund senare är jag helt genomblöt. Jag suckar och går fram till kassan och beställer en Frappuccino. När jag tar första klunken sprider sig ett lugn i kroppen. Detta är precis vad jag behöver just nu. Jag ser mig omkring och möter Joannas ögon, men vid bordet sitter även Erin och Katie. Jag vinkar glatt och skyndar mig fram till fönsterbordet där de sitter.
"Hey girl." säger Katie och ställer sig upp och omfamnar mig. "You know this would've never happend if you'd spent the weekend with us in Brighton." Hon ler och trots det som hänt kan jag inte låta bli att skratta. Jag slår mig ner och berättar ännu en gång vad som hänt. Alla tre lyssnar uppmärksamt och när jag är klar ler de.
"Was he handsome?" frågar Erin. Jag ler och nickar.
"So attractive, you have no idea." säger jag och vi skrattar.
"He has a sexy voice, doesn't he?" säger Katie fundersamt. "At least, that's what I've heard."
"Yeah, he talks like really slow and I love his accent." säger jag och när vi sitter där och pratar försvinner ångesten helt och hållet och jag slappnar av. Allt är frid och fröjd tills min mobil börjar ringa och på displayen står det "Father". Jag sväljer hårt.
"Hello." svarar jag stelt och tjejerna tittar nervöst på mig.
"Where are you?" ryter han argt och jag börjar famla med mina jacka. Dags att skynda sig hem.
"At Starbucks."
"Get home. Now." säger han och lägger på. Min hand darrar när jag låter mobilen falla ner i fickan.
"He's mad." säger jag till mina vänner och de tittar oroligt på mig.
"OK, now rememeber that you can always call us. You actaully HAVE to call me later, unless he confiscates your phone." säger Joanna upprört. Jag nickar och alla tre kramar om mig hårt.
"Good luck!" ropar de efter mig när jag kliver ut i det piskande regnet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0